Tüketici Zihnindeki Konumunuzu Belirleyecek; Marka Kimliği Nasıl Yaratılmalıdır?

Günlük hayatta insanları tanıtırken ya da bahsederken nasıl belli başlı tanımlamalar yapıyorsak bu durum, markalar için de geçerlidir. Marka kimliği; hedef kitlenin zihninde markayı nasıl canlandırdığı ve onu diğerlerinden nasıl farklı bir noktada konumlandırdığıdır.

Hedef kitleye nasıl bir yarar sağlandığı, kazandırılan değer ve zihinlerde edinilen konum; marka kimliğinin temelini oluşturur.  Markanın akılda kalıcı olması, tanıtımını sağlaması, hedef kitle ile bağ kurarak tercih edilebilir olması için tutarlılık sunan bir kimliğe ihtiyacı vardır. Marka hedefleri doğrultusunda gelişme göstererek zihinlerde kalıcı bir yer edinebilmek için de belirli kriterler göz önünde bulundurularak bir marka kimliği yaratılmalıdır. Peki, marka hakkında temel algıyı yaratan; marka kimliği nasıl ortaya çıkarılmalıdır, gelin birlikte inceleyelim:

Seslenmek İstediğiniz Kitleyi Tanımlayın

Ürün ya da hizmetinizle pazarda yerinizi almaya hazırlanırken hangi hedef kitle grubuna hitap edeceğinizi detaylı araştırmalar ve analizlerle belirlemek; marka kimliğinizi oluştururken sizi avantajlı kılacaktır. Satın alma kararını verecek olan hedef kitlenizin özelliklerini ve beklentilerini tespit ederek onların duygularını yakalayacak bir marka kimliği yaratabilirsiniz. 

Markanızın Hangi Tonda Konuşacağını Belirleyin 

Tüketicide markanıza dair nasıl bir algı oluşturmak istiyorsanız  iletişim tonunuzu o yönde seçmelisiniz. Sunduğunuz fayda ve kazandırdığınız değerle tutarlı bir ton belirleyerek hedef kitlenin zihninde doğru bir marka kimliği yaratabilirsiniz. 

Satın alma davranışlarında ve müşteri sadakati oluşumunda büyük bir etkiye sahip olan marka ismini seçerken kimliğinizle bir bütün oluşturmasına özen gösterin. Markanızı konumlandırdığınız noktaya uyum sağlayacak özelliklere sahip bir marka ismi, tüketicinin zihninde kolayca yer edinmeyi başaracaktır.

Marka ismi yaratım sürecinde uygulanabilecek yöntemleri ele aldığımız “Hafızlarda Yer Edinecek; Etkileyici Bir Marka İsmi Yaratmak” başlıklı blog içeriğimize de göz atabilir, detaylı inceleme yapabilirsiniz.”

Sloganınız; Sizi Anlatsın!

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Leave a Reply