Hafızlarda Yer Edinecek; Etkileyici Bir Marka İsmi Yaratmak

Markalaşma sürecine etki eden faktörlerin başında gelen marka ismi; sektör fark etmeden rekabetin gittikçe büyüdüğü modern çağda, rakiplerden ayrılmak için fark yaratan özelliklere sahip olmalıdır. Bir markayı akılda kalır yapan ve hedef kitlenin zihninde bir imge yaratan marka ismi; hedef kitleyi anlayarak ve doğru stratejik adımlar uygulanarak seçilmelidir.

Markanın sahip olduğu ürün ya da hizmeti çağrıştıran, marka kişiliğine uyumlu, pazarda yer alan rakiplerden markayı farklı kılacak özgünlükte bir marka ismi nasıl yaratılmalıdır sorusunun cevabını bu içeriğimizde derledik: 

Pazar Araştırması ile Rakiplerinizi Ele Alın

Bulunduğunuz sektördeki mevcut rakiplerinizi analiz ederek isim çalışmalarında hangi yolları izlediğini değerlendirebilir, sizi farklı kılacak bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Hedef kitlede; benzer bir algı yaratmayacak ve diğer markaları çağrıştırmayacak isim analizi konusunda rakipleri incelemek; atılacak ilk adımlardan biridir. 

Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın

Sunduğunuz ürün ya da hizmetle kime hitap edeceğinizi belirleyerek potansiyel hedef kitlenizi detaylı analiz etmeli ve belirgin özelliklerini listelemelisiniz. Hedef kitlenizi doğru tanımlamanız; nasıl bir isimle yola çıkmanız gerektiği konusunda en büyük yardımcınız olacaktır.

Fayda ve Farkları Marka İsmine Yansıtın

Marka ismini belirlerken hedef kitlenizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak markanızın kapsadığı ürün ya da hizmetle nasıl bir vaatte bulunduğunuzu ve sağladığınız faydayı yansıtmaya çalışın. 

Böylece kendinizi tanıtmanızda en önemli aracınız olacak marka isminiz; sunduğunuz faydayla vurgu yaparak tüketici zihninde olumlu bir algı yaratacaktır. Geniş ürün gamı sunma niteliğine vurgu yapan ismiyle Hepsiburada markası, sağladığı fayda ile tüketici zihninde olumlu bir algı yaratma konusunda başarılı isim örneklerinden biri olmaktadır. 

Doğru Anahtar Kelimelerden Yola Çıkın

Marka isminizin hedef kitleniz tarafından anlaşılır olması için markanızın var olacağı sektörü yansıtacak ve hangi alanda hizmet ya da ürün sunacağını çağrıştıracak anahtar kelimelerden faydalanabilirsiniz. Alanınızı yansıtan anahtar kelimeler üzerinden marka kişiliğinize uyum sağlayacak isimlerden bir liste oluşturabilir, türetme yöntemine başvurabilirsiniz. Sunduğu hizmetle uyumlu; Türk Hava Yolları gibi tanımlayıcı bir isim tercih edebilir, Simitçi Dünyası markasında gördüğümüz gibi ilişkilendirici bir isim de kullanabilirsiniz. 

Kolay Okunabilen Kelimelerle Seçiminizi Sadelikten Yana Yapın

Telaffuzu zor, uzun ve fonetik bakımdan uyumsuz özelliklere sahip bir marka ismi; hedef kitlenin aklında yer edinebilmesi ve hatırlanması bakımından avantajlı bir seçim olmayacaktır. Peki tüketiciyi kendine çekecek farklılıkta bir marka ismi nasıl olmalıdır?

  • Yalın bir ifadeye sahip olmalı
  • Marka hedefleri doğrultusunda, global çapta uyumluluk sunmalı
  • Bulunduğu sektörün ve hizmet alanının özünü yansıtmalı
  • Sunulan faydayı öne çıkarmalı
  • Uyarlama ve esnekliğe açık olmalı
  • Tüketicide olumsuz bir çağrışım yaratmamalı
  • Marka stratejisine uygun olmalı

Markanın Semantik ve Morfolojik Yapısına Uygun İsimler Türetin

Marka isminin kendi başına anlamlı olup olmayacağı, hangi dillerde anlam ifade edeceği, hitap ettiği hedef kitleye göre harf uzunluğunun ne kadar olacağı gibi kriterler belirlenerek markanın kişiliği ile uyumlu isim alternatifleri hazırlayabilirsiniz. 

İşinizi yansıtacak kısa ve basit bir kelime seçebileceğiniz gibi belirlediğiniz anahtar kelimelerden fonetik ve anlam bakımından da uyumlu yeni kelimeler türetebilirsiniz.  Kısa yazılış yöntemiyle yaratılan 7 Up, T-Box, son ek getirilerek türetilen Büyümix, hecelerden oluşturulan Mado, semantik uygunluk, adın konuya uyumu ile yaratılan Tatilya gibi fark  yaratan marka isimlerinden ilham alabilirsiniz.

Son Adım: İsim Tescil Kontrolünü Sağlayın

Oluşturduğunuz listeden eleme yöntemiyle markanıza en uyum sağlayacak isimleri belirledikten ve sayıca azalttıktan sonra; isimlerin marka tescil ve web sitesi için alan adı uygunluğunu kontrol etmelisiniz. Böylece markanız için özgünlüğünüzü koruyarak var olacağınız sektöre güven veren bir adım atabilirsiniz. 

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Leave a Reply