Covid-19 Salgını Tüketicilerin Dünyasında Neleri Değiştirdi?

Dünyada ve ülkemizde bir süredir çok hızlı yayılan bir virüsle mücadele söz konusu. Covid-19 olarak adlandırılan bu yeni tip virüsün salgın haline gelerek tüm dünyanın gündemine yerleşmesi ile pek çok şey değişti. Evlerimizde kalmaya başladığımız, yeni çalışma alışkanlıkları edindiğimiz ve birçok değişimi birlikte yaşadığımız zamanlardan geçiyoruz. Peki bu süreçte tüketicilerin dünyasında neler değişti. Gelin konu ile ilgili kısa bir bilgi turuna çıkalım.

Tüketici Davranışları Değişti

Tüketicilerin yaşam şeklinin değişmesi ile birlikte elbette tüketim alışkanlıkları da değişti. Temel gıdaların tüketim şeklinden medya tüketim alışkanlıklarına kadar pek çok alanda farklılıklar görüyoruz.

Her 10 kişiden 8’i virüs yüzünden davranışlarının değiştiğini ifade ediyor. Yeniliğin öncüsü olan Z kuşağında ise adaptasyon süreci daha hızlı ilerleyerek %90 gibi yüksek oranlara ulaşıyor.

Sosyal Medya Kullanımı Artıyor

Bu dönemde sosyal medya kullanım alışkanlıklarının da hızla değiştiğine tanıklık ediyoruz, pek çok insan haberleri takip etmek için sosyal medya kanallarından destek alıyor ve internette geçirilen süre yaklaşık olarak %20 oranında artış gösteriyor.

Kültür, sanat ve spor aktiviteleri evde kal uyarıları ile birlikte online dünyaya taşındı. Birçok sanatçı hayranlarına online kanallardan ulaşıyor, konserlerini Youtube üzerinden gerçekleştiriyor. Bu isimler arasında; John Legend, Pink, Chris Martin ve Cem Adrian yer alıyor. Tüketicilerin spor alışkanlıkları da değişmeye başladı. Evde kalan ancak spor yapmaya devam etmek isteyen tüketiciler canlı yayın yapan PT’lerden ve spor salonlarından destek alıyor.

Salgın nedeniyle evde kalan tüketicilerin televizyon izleme oranlarında da artış görülüyor.

Mobil Oyunlar ve Online Alışveriş Yükselişte

Salgından korunmak isteyen ve uyarıları dikkate alarak evde kalan tüketiciler online alışverişe yöneldi. Sanal market uygulaması olan markaların bu dönemde yoğun bir trafik yaşadıklarını gözlemliyoruz.

Mobil oyun tüketiminin de arttığını söylemek mümkün, evde uzun zaman geçiren tüketiciler eğlenmek için oyunlardan yardım alıyor.

Bir sonraki yazımızda değişten tüketici davranışlarının markalar üzerindeki etkisini değerlendireceğiz. O zamana kadar evde ve üretken kalmaya devam edin!

Leave a Reply