LinkedIn’de Organik Erişim Nasıl Sağlanır?

LinkedIn, son yıllarda beklenenin üzerinde bir performans gösteren mecralar arasında yer alıyor. Özellikle B2B çalışan markalar için oldukça değerli pazarlama çözümleri sunuyor. Her mecrada olduğu gibi bu mecrada da hedef kitleyle organik bir iletişim kurmak önemli ancak söz konusu LinkedIn olduğunda marka yöneticilerinin zihinlerinde soru işaretleri beliriyor. Bu nedenle, LinkedIn’de organik erişim sağlamanın yollarını marka yöneticilerine rehberlik etmesi için hazırladık.

Doğru Kitle İle Sürekli İletişim Kurmak Tutarlılık Gerektirir

İçeriklerinizi belirlemeden ve bir yol haritası oluşturmadan paylaşımlara başlamayın. Bu mecraya uygun olabilecek doğru içerikleri ve etkileşim hedeflerinizi belirleyin. Neyin işe yaradığını görmek için LinkedIn Analytics sayfasını düzenli olarak takip edin.

Hedef Kitlenize Bir Değer Sunun

LinkedIn’de başarılı bir içerik stratejisi, hedef kitleyi davet etmeli ve yakalamalıdır. Eğer organik olarak erişim almak istiyorsanız hedef kitlenizin için yararlı olabilecek içeriklere öncelik verin. Kendinize sormanız gereken soru, ‘‘Hedef kitlemin iş hayatında ve sektörde neyi öğrenmeye ihtiyacı var, beklentisi nedir ve biz bunu nasıl karşılayabiliriz?’’ olmalı, değer katmak için bu soruların yanıtlarına odaklanın.

Uygun Paylaşım Saati İçin Deneme Yapın 

LinkedIn’in açıklamalarına göre günde en az bir anlamlı, tutarlı içerik paylaşılması etkileşim ağının gelişmesini sağlıyor. Sabah ve mesai saatleri sonrası yayınlanan içeriklerin de etkileşim oranlarında artış oluyor. Ancak siz, hedef kitlenizin hangi saatlerde içerik tükettiklerini mutlaka gözlemleyin. En uygun saati bulmak için denemeler yapın.

Görsel Dili Güçlendirin

Yalnızca metin içeren güncellemeler yapmak yerine, sayfanızı dinamik hale getirmek ve yayınınızın öne çıkmasını sağlamak için videolar gibi zengin görsel çözümler kullanın. LinkedIn sayfanızda altyazılı videolar yayınlayabileceğinizi unutmayın. Bu dikkat çeker ve erişiminizi genişletme şansını arttırır. LinkedIn tarafından yapılan araştırmaya göre; üyelerin LinkedIn’de bir videoyu paylaşma olasılığının diğer tüm yayın türlerinden 20 kat daha fazla oluyor. LinkedIn için dikkat çekici ve profesyonel video içeriği oluşturmak veya inhouse çözümlemek için yaratıcı bir ajansın yönlendirmesine başvurun.

Malzemelerinizi Kontrol Edin

Akışınızı yeni içeriklerle zenginleştirmek istiyor ancak taze bir şeyler bulamıyorsanız elinizdekileri değerlendirin. Marka öykünüzü paylaşmak için infographics, blog yayınları, videolar, etkinlikler, bağlantılar, e-kitaplar ve web seminerlerini kullanın. 

Yorumlara Yanıt Verin

Topluluğunuzu sizinle etkileşime geçmeye teşvik ederek sosyal medyanın “sosyal” kısmını mutlaka kullanın, yorumlara yanıt verin ve kitlenize değer verdiğinizi gösterin.

Etiketlerden Yararlanın

LinkedIn’de etiketler aranabilir ve üyeler benzer yazıları bulmak için etiket bağlantılarına tıklayabilir. LinkedIn yayınlarınızda etiket kullanmak, üyelerin alakalı konuşmaları keşfetmesine ve bunlara katılmasına yardımcı olur.

Kitlenizi Harekete Geçmesi İçin Teşvik Edin

Kitlenizin dikkatini çektikten sonra, bu fırsattan en iyi şekilde yararlanın. Yayınlarınıza  harekete geçirici mesaj ekleyerek kitlenizi bir şeyler yapmaya teşvik edin. 

LinkedIn Konusunda Profesyonel Desteğe Başvurun

Aylık metriklerin değerlendirmesi, içerik yönetimi, yayın planı gibi konularda profesyonel destek alın. Merak ettikleriniz için LinkedIn Marketing Solutions ile iletişime geçin, araştırmaları ile sizi yönlendirmelerini isteyin. İçeriklerinizin yaratıcı çözümleri içinse size rehberlik edecek yaratıcı bir ajansla partner olun.

Dwt Mandalina / Gözde Akkın

Leave a Reply